Dzisiaj jest poniedziałek, 18 listopada 2019 roku.
Zaloguj się
Zarejestruj się

Zespół szkolno-gimnazjalny w Nowej Wsi

Cytat dnia: "Słowo poety, miłość kobiety są zawsze tym, co zdarza się po raz pierwszy. "

Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

„Był taki wrzesień…”   1 września 1939 r. w polskich szkołach nie zabrzmiał dźwięk pierwszego dzwonka.

POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

W środę, 19 czerwca 2019 r., na uroczystej gali pożegnaliśmy absolwentów naszej szkoły.

ŻEGNAJ SZKOŁO

W tym roku wyjątkowo wcześnie, gdyż już w środę, 19 czerwca, rozstaliśmy się ze szkołą na okres letniego wypoczynku.

Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

W przeddzień zakończenia roku szkolnego odbył się apel SU, na którym podsumowano całoroczną pracę uczniów.

Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

Spółdzielnia Uczniowska "Plusik" liczy 15 członków. Głównym celem działalności jest prowadzenie sklepiku szkolnego.

Ostatni występ

W dniu 12 czerwca o godz. 16.00 uczniowie klasy III A z koła teatralnego „Przyjaciele” zaprezentowali przedstawienie pt. „Poczekalnia”.  

  • Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

  • POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

  • ŻEGNAJ SZKOŁO

  • Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

  • Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

  • Ostatni występ

Świetlica

GODZINY ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZYCH W ŚWIETLICY SZKOLNEJ:

 

  • OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W DNI NAUKI SZKOLNEJ: 7:00 - 15:30
  • W DODATKOWE DNI WOLNE OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 8:00 - 14:00

 

Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy !!!

 

 

 

 

Świetlica to miejsce odpoczynku, zajęć i zabaw

rozwijających zainteresowania i zdolności…

 

 

Działalność świetlicy szkolnej jest przede wszystkim zapewnieniem opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich w bezpiecznym i miłym otoczeniu, stworzenie warunków do wypoczynku, relaksu, zjedzenia posiłku i odrabiania prac domowych.

 

Spędzanie czasu w świetlicy szkolnej sprzyja rozwojowi uczniów oraz umożliwia nadrabianie zaległości w tym zakresie. Zajęcia świetlicowe wzbogacają wiadomości, rozwijają umiejętności i wychowują. Bardzo ważny jest dobór odpowiednich treści zajęć i metod ich prowadzenia. Dotyczą one najbliższego otocznie dzieci – rodziny, szkoły, kolegów, obejmują wiadomości o miejscu zamieszkania, ojczyźnie, miejscu Polski w Europie i świecie. Rozwijają zainteresowania z każdej dziedziny. Wprowadzają w tematykę nawiązującą do dni uroczystych i świątecznych, a także zmiany zachodzące w przyrodzie w ciągu roku. Podejmowane są również tematy związane z ochroną środowiska naturalnego oraz higieną życia codziennego.

 

Zabawa jest, obok nauki, podstawową formą aktywności uczniów. Dlatego uczestnicy zajęć w świetlicy mają czas na dowolną zabawę zgodnie ze swoimi upodobaniami, które kształtujemy, rozmawiając z nimi o ciekawych sposobach spędzania czasu, proponując różnorodne zabawy i gry. Dbamy o wyzwolenie jak największej aktywności poznawczej i twórczej. Odpowiednio dobrane, ciekawe zabawy i gry wzbogacają wiadomości i doświadczenia uczniów, kształtują umiejętności, angażują emocjonalnie, dają okazję do oceniania i wartościowania. Zajęcia świetlicowe wyrabiają spostrzegawczość, ćwiczą logiczne myślenie, wypowiadanie się, pamięć, uwagę, pobudzają fantazję i wyobraźnię, a także wyrabiają wrażliwość estetyczną i muzyczną. Gry z zabawy ruchowe podnoszą sprawność fizyczną uczniów. Kształtują umiejętność współżycia i współdziałania w grupie.

 

Jak spędzamy w świetlicy czas?

 

· rozwijając umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie, origami i inne),

 

· rozbudzając zainteresowania czytelnicze (czytanie prasy, wierszy, konkursy, inscenizacje, czytanie bajek przez starszych kolegów w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”),

 

· wzbogacając posiadane wiadomości, zaspakajając ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, oglądanie programów i filmów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki z uczniami, gry dydaktyczne i edukacyjne),

 

· kształtując umiejętności : wypowiadania się na zadany i dowolny temat (rozmowy z uczniami, pogadanki, zabawy typu – „dokończ zdanie”, „nazwa na daną literę” „skojarzenia”, „kalambury” i inne),

 

· kształtując umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych),

 

· ćwicząc umiejętności zapamiętywania fragmentów tekstu wierszy, piosenek (zabawa w teatr, inscenizacje, zajęcia rytmiczne i muzyczne),

 

· wzbogacając ekspresję twórczą (pisanie krótkich tekstów, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, zajęcia taneczne i umuzykalniające),

 

· kształtując ekspresję ruchową (zabawy rytmiczne),

 

· zwiększając sprawność fizyczną ( gry i zabawy zręcznościowe),

 

· relaksując się przy muzyce, oglądaniu bajek filmowych)

 

 

Szczególną uwagę zwracamy na nabywanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej. Dbamy o wdrażanie uczniów do przestrzegania przyjętych zasad, oraz o umiejętność nawiązywania kontaktów z kolegami, rozmawiania, słuchania, wyrażania swoich potrzeb, przekonań i uczuć oraz dostrzegania ich u innych, ćwiczymy umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych, a szczególnie panowania nad emocjami. Przyzwyczajamy do utrzymywania porządku i troski o wspólne mienie.