Dzisiaj jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024 roku.
Zaloguj się
Zarejestruj się

Zespół szkolno-gimnazjalny w Nowej Wsi

Cytat dnia: "Przyjaźń jest subtelną rozkoszą szlachetnych dusz. "

Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

„Był taki wrzesień…”   1 września 1939 r. w polskich szkołach nie zabrzmiał dźwięk pierwszego dzwonka.

POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

W środę, 19 czerwca 2019 r., na uroczystej gali pożegnaliśmy absolwentów naszej szkoły.

ŻEGNAJ SZKOŁO

W tym roku wyjątkowo wcześnie, gdyż już w środę, 19 czerwca, rozstaliśmy się ze szkołą na okres letniego wypoczynku.

Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

W przeddzień zakończenia roku szkolnego odbył się apel SU, na którym podsumowano całoroczną pracę uczniów.

Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

Spółdzielnia Uczniowska "Plusik" liczy 15 członków. Głównym celem działalności jest prowadzenie sklepiku szkolnego.

Ostatni występ

W dniu 12 czerwca o godz. 16.00 uczniowie klasy III A z koła teatralnego „Przyjaciele” zaprezentowali przedstawienie pt. „Poczekalnia”.  

  • Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

  • POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

  • ŻEGNAJ SZKOŁO

  • Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

  • Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

  • Ostatni występ

Ósmoklasiści zwiedzili krakowskie wyższe uczelnie

14 listopada, uczniowie kl. 8a i 8b uczestniczyli w zajęciach warsztatowych na Akademii Górniczo-Hutniczej i lekcjach muzealno-dydaktycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, pod opieką pań B. Dwornik, D. Gwiazdoń i B. Matusiak.

 

Zajęcia rozpoczęły się w Pracowni Inżynierii Produkcji i Jakości na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii AGH. Tam przedstawiciele Studenckiego Koła Naukowego Zarządzanie przeprowadzili dla uczniów warsztaty z zakresu organizacji i optymalizacji procesów wizualizacji oraz standaryzacji miejsca pracy. Podzieleni na trzy grupy uczestnicy, w interesujący i zabawny sposób wykonywali przydzielone zadania. Zastosowali przy tym poznane metody i narzędzia, m. in. „Fundamenty Lean Management - narzędzie 5S” (Sortowanie – Systematyka – Sprzątanie – Standaryzacja – Samodyscyplina).

 

Po zajęciach warsztatowych uczniowie zwiedzili hol główny uczelni, poznali kilka wydziałów, zaglądnęli do auli, obejrzeli unikatowe kolekcje tematyczne - skamieniałości i minerały, mieszczące się w korytarzu gmachu.

 

Uniwersytet Jagielloński udostępnił im swoje niepowtarzalne zbiory naukowe zgromadzone w nowo otwartym, imponującym Centrum Edukacji Przyrodniczej. Uczniowie wnikliwie słuchali przewodnika i z podziwem oglądali wystawy: „Historia życia na Ziemi”, „Biogeografia”, „Antropologia”, „Etologia zwierząt” i niezwykły „Gabinet profesora”.

 

Kolejne zajęcia odbyły się w Instytucie Nauk o Środowisku na Wydziale Biologii UJ, gdzie młodzież zobaczyła hodowlę zwierząt laboratoryjnych, takich jak nornik polny i nornica ruda. Prowadząca zwróciła uwagę na zagadnienia będące przedmiotem badań naukowych - sposoby porozumiewania się gryzoni za pomocą ultradźwięków. Przedstawiła też ciekawostki związane z ich rozmnażaniem i rozwojem. Na koniec uczniowie mieli okazję zwiedzić specjalne pomieszczenia i urządzenia do hodowli zwierząt doświadczalnych, a także poznać procedury obowiązujące w tym zakresie.

 

Cele edukacyjne wycieczki zostały osiągnięte, ósmoklasiści poczuli się przez chwilę, jak… studenci. Myślę, że wśród nich są i tacy, którzy w niedalekiej przyszłości - zgodnie ze swoimi zainteresowaniami – podejmą studia na AGH czy UJ w Krakowie.

 

Beata Matusiak