Dzisiaj jest czwartek, 25 kwietnia 2024 roku.
Zaloguj się
Zarejestruj się

Zespół szkolno-gimnazjalny w Nowej Wsi

Cytat dnia: "Siedemnastu. Wszyscy uzbrojeni po zęby. Siedemnastu, ale kto by ich tam liczył?. "

Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

„Był taki wrzesień…”   1 września 1939 r. w polskich szkołach nie zabrzmiał dźwięk pierwszego dzwonka.

POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

W środę, 19 czerwca 2019 r., na uroczystej gali pożegnaliśmy absolwentów naszej szkoły.

ŻEGNAJ SZKOŁO

W tym roku wyjątkowo wcześnie, gdyż już w środę, 19 czerwca, rozstaliśmy się ze szkołą na okres letniego wypoczynku.

Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

W przeddzień zakończenia roku szkolnego odbył się apel SU, na którym podsumowano całoroczną pracę uczniów.

Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

Spółdzielnia Uczniowska "Plusik" liczy 15 członków. Głównym celem działalności jest prowadzenie sklepiku szkolnego.

Ostatni występ

W dniu 12 czerwca o godz. 16.00 uczniowie klasy III A z koła teatralnego „Przyjaciele” zaprezentowali przedstawienie pt. „Poczekalnia”.

• Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

• POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

• ŻEGNAJ SZKOŁO

• Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

• Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

• Ostatni występ

Nasza mlodzież z wizytą w Niemczech

„Wymiana polsko-niemiecka z uczniami w Landstuhl była dla mnie niesamowitą przygodą".

"Nie jestem w stanie rzec, który ze wszystkich dni był najlepszy-każdy obfitował w uśmiech, niepowtarzalność i ogrom radości. Dzięki niej zobaczyłam mnóstwo pięknych, niemieckich zakątków, a także poznałam masę wspaniałych ludzi, od których wiele się nauczyłam. Siedem wrześniowych dni w Niemczech, było jednymi z najlepszych w moim życiu. Mam nadzieję, że już niebawem powrócę do słonecznego Landstuhl.” Tak wspomina swoją wizytę w niemieckim Landstuhl Patrycja, jedna z 12. Gimnazjalistów z naszej szkoły, biorących udział w wymianie młodzieży polsko – niemieckiej.

W czerwcu gościliśmy w murach naszej szkoły uczniów z niemieckiego Sickingen Gymnasium w Landstuhl, a we wrześniu odwiedziliśmy naszych przyjaciół zza zachodniej granicy z rewizytą. Uczniowie przez prawie tydzień (od 22.09 do 27.09.2014) mieszkali w domach swoich niemieckich partnerów, wspólnie spędzając czas z ich rodzinami i poznając lepiej ich zwykły dzień, codzienne zwyczaje, a przede wszystkim szlifując swoją znajomość języków obcych.

Gospodarze zadbali o to, abyśmy nie nudzili się w czasie naszego pobytu w Nadrenii Palatynacie i w programie rewizyty zapewnili nam mnóstwo ciekawych atrakcji.

Zwiedziliśmy przepiękny Heidelberg, wraz z jego romantyczną starówką, Mostem Karla-Teodora, ruinami gotycko-renesansowego zamku wraz z największą na świecie beczką na wino na zboczu góry Königstuhl, oraz przespacerowaliśmy się Ulicą Główną, zaliczaną do jednego z najdłuższych deptaków w Europie. Podziwialiśmy uroki najstarszego miasta w Niemczech – Trewiru, który zachwycał Porta Nigrą, Termami Cesarskimi, średniowiecznym Rynkiem Głównym, Bazyliką Konstantyna oraz Katedrą św. Piotra.

Gościliśmy także w murach naszej partnerskiej szkoły, gdzie w pierwszym dniu pobytu odwiedziliśmy sale lekcyjne, a w dniu odjazdu urządziliśmy sobie wspólnego, polsko-niemieckiego grilla. Nie obyło się również bez wycieczki po najbliższej okolicy, bowiem obejrzeliśmy ruiny zamku Nanstein w Landstuhl, a stamtąd, krótkim spacerkiem po jesiennym lesie, udaliśmy się do położonej nieopodal miejscowości Kindsbach. Tam czekał już na nas autokar, który zawiózł nas do Kaiserslautern. Miasto to, najbardziej jest chyba znane z klubu piłkarskiego 1. FC Kaiserslautern ("FCK"), ale my przekonaliśmy się na własnej skórze, że jest to również miasto kojarzące się po pierwsze z licznymi zabytkami, a po drugie m.in. z fabryką Opla, maszynami do szycia firmy Pfaff czy Uniwersytetem.

Największą chyba jednak przygodą, był nocleg w schronisku górskim - Hochwald Weiskirchen. Pobyt w górach, urozmaicony wizytą w parku dzikich zwierząt oraz wędrówką poprzez malownicze tereny Kraju Saary, stał się doskonałą okazją do jeszcze większej integracji zespołu polsko-niemieckiego. Wieczór w schronisku upłynął w bardzo sympatycznej i miłej atmosferze, bowiem większość uczniów stanęła na wysokości zadania i przygotowała na tzw. „wieczorek pogodny” mnóstwo ciekawych atrakcji, w postaci piosenek oraz różnorodnych gier i zabaw towarzyskich.

Siedem dni pobytu w Landstuhl minęło błyskawicznie. Młodzież miała w tym czasie okazję przekonać się o własnej samodzielności oraz doświadczyć, jak wspaniałą sprawą są wymiany młodzieży i jak bardzo znajomość języków obcych może przydać się w życiu. A dla nas - nauczycieli - widok zapłakanych twarzy przy wyjeździe oraz słowa: „ja chcę następnym razem znowu wziąć udział w wymianie”, są dowodem na to, że wymiany warto organizować i że cały włożony w to trud, nie poszedł na marne.

Nasza wymiana młodzieży i wyjazd do Niemiec, nie byłyby możliwe bez wsparcia finansowego Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży z Warszawy, za co serdecznie dziękujemy i liczymy na dalszą, owocną współpracę.