Dzisiaj jest piątek, 19 kwietnia 2024 roku.
Zaloguj się
Zarejestruj się

Zespół szkolno-gimnazjalny w Nowej Wsi

Cytat dnia: "Szczęście to jest to, czego prawdopodobnie w życiu nie osiągniemy, ale na szukanie go warto poświęcić życie. "

Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

„Był taki wrzesień…”   1 września 1939 r. w polskich szkołach nie zabrzmiał dźwięk pierwszego dzwonka.

POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

W środę, 19 czerwca 2019 r., na uroczystej gali pożegnaliśmy absolwentów naszej szkoły.

ŻEGNAJ SZKOŁO

W tym roku wyjątkowo wcześnie, gdyż już w środę, 19 czerwca, rozstaliśmy się ze szkołą na okres letniego wypoczynku.

Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

W przeddzień zakończenia roku szkolnego odbył się apel SU, na którym podsumowano całoroczną pracę uczniów.

Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

Spółdzielnia Uczniowska "Plusik" liczy 15 członków. Głównym celem działalności jest prowadzenie sklepiku szkolnego.

Ostatni występ

W dniu 12 czerwca o godz. 16.00 uczniowie klasy III A z koła teatralnego „Przyjaciele” zaprezentowali przedstawienie pt. „Poczekalnia”.  

  • Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

  • POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

  • ŻEGNAJ SZKOŁO

  • Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

  • Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

  • Ostatni występ

Poznać i zrozumieć biologię

Dobiegły końca zajęcia kreatywne dedykowane uczniom z klas ósmych, którzy chcieli rozwijać i poszerzać swoje zainteresowania biologiczne.

 

Zajęcia realizowano przez cały rok szkolny w wymiarze jednej godziny lekcyjnej tygodniowo.

 

W drugim półroczu omawiano treści dotyczące ewolucji życia, ekologii, ochrony przyrody i ochrony środowiska. Aktywizujące metody nauczania, które stosowano podczas zajęć rozwijały u uczniów myślenie, zachęcały ich do działania i rozwiązywania problemów. Pobudzały też aktywność emocjonalną - współpracę w zespole, komunikatywność. Umożliwiły uczniom zdobycie określonego zasobu pojęć biologicznych, jak również wzmacniały ich dociekliwość i wytrwałość.

 

Były to: obserwacje mikroskopowe, gry dydaktyczne, dyskusje, filmy edukacyjne, quiz o ekologii, zajęcia terenowe w szkółce roślin. Praca uczniów przebiegała indywidualnie lub grupowo z wykorzystaniem podręcznika, zeszytu ćwiczeń, kart pracy, przewodników do oznaczania roślin i zwierząt. Ósmoklasiści mieli też okazję sprawdzić swoje kompetencje rozwiązując na zajęciach biologiczną część tegorocznego egzaminu gimnazjalisty. Podczas spotkań panował przyjazny klimat zachęcający i motywujący do zdobywania wiedzy.

 

Uczestnikom zajęć kreatywnych z biologii dziękuję za bardzo dobrą współpracę oraz życzę sukcesów w szkołach ponadpodstawowych.


Beata Matusiak

Poniżej wypowiedzi niektórych uczestników zajęć:

 

Uważam, że zajęcia kreatywne z biologii były zawsze bardzo ciekawe oraz stanowiły źródło cennej wiedzy, która na pewno przyda mi się w dalszej edukacji. Dzięki nim poszerzyłam swoje zainteresowania i znalazłam odpowiedź na wiele nurtujących mnie pytań. Szczególnie podobała mi się forma prowadzonych lekcji - oglądaliśmy dużo filmów edukacyjnych, graliśmy w gry dydaktyczne, a także pracowaliśmy z mikroskopami tworząc własne preparaty mikroskopowe.

 

Katarzyna Płonka, kl.8b

------------------------------------------------------------------------

Była to wspaniała okazja do utrwalenia lekcji oraz do poznania wiadomości wykraczających poza treści omawiane na lekcjach.


Emilia Żmudka i Patryk Handzlik, kl.8a

------------------------------------------------------------------------

Bardzo przydatne zajęcia, które pomogły nam w wyborze profilu szkoły średniej, można było przekonać się, czy ten przedmiot jest interesujący.


Jakub Kusak, kl.8a

------------------------------------------------------------------------

Zajęcia kreatywne z biologii, na które uczęszczałam były bardzo ciekawe. Dzięki nim poszerzyłam swoją wiedzę, a sama biologia stała się przyjemna. W czasie zajęć mogłyśmy na przykład obserwować preparaty przez mikroskop lub podziwiać przyrodę w terenie.


Katarzyna Witkowska, kl. 8b