Dzisiaj jest czwartek, 25 kwietnia 2024 roku.
Zaloguj się
Zarejestruj się

Zespół szkolno-gimnazjalny w Nowej Wsi

Cytat dnia: "Siedemnastu. Wszyscy uzbrojeni po zęby. Siedemnastu, ale kto by ich tam liczył?. "

Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

„Był taki wrzesień…”   1 września 1939 r. w polskich szkołach nie zabrzmiał dźwięk pierwszego dzwonka.

POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

W środę, 19 czerwca 2019 r., na uroczystej gali pożegnaliśmy absolwentów naszej szkoły.

ŻEGNAJ SZKOŁO

W tym roku wyjątkowo wcześnie, gdyż już w środę, 19 czerwca, rozstaliśmy się ze szkołą na okres letniego wypoczynku.

Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

W przeddzień zakończenia roku szkolnego odbył się apel SU, na którym podsumowano całoroczną pracę uczniów.

Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

Spółdzielnia Uczniowska "Plusik" liczy 15 członków. Głównym celem działalności jest prowadzenie sklepiku szkolnego.

Ostatni występ

W dniu 12 czerwca o godz. 16.00 uczniowie klasy III A z koła teatralnego „Przyjaciele” zaprezentowali przedstawienie pt. „Poczekalnia”.

• Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020

• POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

• ŻEGNAJ SZKOŁO

• Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

• Całoroczne podsumowanie pracy Spółdzielni Uczniowskiej "Plusik"

• Ostatni występ

Klasa 8b w Warszawie…

W dniach 15 - 17 maja uczniowie klasy 8b z opiekunami p. Dorotą Gwiazdoń i p. Magdaleną Rodak pojechali na trzydniową wycieczkę do Warszawy, aby zwiedzić najciekawsze miejsca stolicy.

Wczesnym rankiem w środę, wszyscy uczniowie 8b zebrali się przed szkołą i całą grupą wyjechaliśmy "naładowani" pozytywną energią, chęcią zwiedzenia stolicy i poznania nowych, nieznanych miejsc.

Po kilkugodzinnej podróży, rozpoczęliśmy od Panoramy Warszawy z dachu Uniwersytetu Warszawskiego i pięknych ogrodów. Z góry zlokalizowaliśmy kilka charakterystycznych budowli Warszawy, no i oczywiście pierwsze zdjęcia.

Kolejnym miejscem było Muzeum Powstania Warszawskiego, doskonale przygotowana lekcja historii, miejsce zadumy, które pozostawi ślad w naszej pamięci.

Obiektem zwracającym szczególną uwagę zaraz po wjeździe do stolicy – PGE Narodowy, to najnowocześniejsza arena wielofunkcyjna i jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie. W 2013 roku stał się najpopularniejszym miejscem w Polsce, przyciągając 1 milion 300 tys. gości w ciągu 12 miesięcy. Arena jest największym stadionem w Polsce. Na trybunach areny znajduje się 58 tysięcy miejsc dla kibiców. Do dyspozycji są również 62 loże VIP. Stadion składa się z ośmiu kondygnacji o zróżnicowanej wysokości. Miejsca, gdzie zawodnicy przygotowują się do występów, szatnie, strefa odpoczynku, a my mogliśmy to wszystko zobaczyć, okrzykiem z trybun pożegnaliśmy się z tym miejscem.

Zmęczeni, ale wciąż uśmiechnięci, naładowani sportową energią, pojechaliśmy do Hostelu Lwowska, znajdującego się bardzo blisko Centrum. Po zakwaterowaniu, wieczór spędziliśmy spokojnie, oczywiście nie obeszło się bez „rozmów bez końca” ;-).

Drugi dzień rozpoczęliśmy od spaceru, zwiedzanie Starego Miasta: Kanonie, Rynek, Dom Kata, Barbakan, Nowe Miasto, Pomnik Małego Powstańca, Katedra św. Jana. Zamek Królewski, to jeden z najważniejszych symboli w stolicy. Zabytek nie jest jedynie punktem, gdzie warto zrobić sobie zdjęcie, ale kryje w sobie wiele atrakcji. Przez kilkaset lat swoich burzliwych dziejów Zamek Królewski – siedziba władz królewskich, obrósł wieloma legendami, które mogliśmy poznać podczas zwiedzania.

Krakowskie Przedmieście, Ogród Saski i Grób Nieznanego Żołnierza, przy którym doświadczyliśmy honorowej zmiany warty, kilka zdjęć i ruszyliśmy dalej.

Aby dotrzeć do Centrum Nauk "Kopernik", to prawdziwy wyczyn w godzinach szczytu na ulicach stolicy, udało się to dzięki Panu Tadeuszowi naszemu fantastycznemu kierowcy.

W Centrum rozpoczęliśmy zabawę! Mogliśmy między innymi: poznać anatomię człowieka, samodzielnie wykonać doświadczenia z dziedzin fizyki i chemii. Sprawdzić, jaką mamy umiejętność relaksowania się. Po obiadokolacji jeszcze jedno miejsce, Pałac Kultury i Nauki. 33 piętro z tarasem widokowym i wieczorna atmosfera stolicy, to po prostu trzeba zobaczyć. Spacer do naszego Hostelu Lwowska zajął nam około 20 minut. Podczas niego mogliśmy zobaczyć „światła stolicy” i tętniące życiem miasto po zmroku.

Dzień trzeci w stolicy zaczęliśmy od zwiedzania Powązek Wojskowych, historie ludzi znanych nam z dziedzin sportu, sztuki, i tak po prostu z telewizji.

Kolejne miejsce zwiedzania to Królewskie Łazienki z Pomnikiem Chopina, Pałacem i rezydencjami ówczesnej monarchii, Teatrem na wodzie, pawiami i wiewiórkami chodzącymi po parku. Dalej do Wilanowa spacer wokół rezydencji, ogrody i ciekawe historie tego miejsca.

Ostatni obiad w restauracji REWERS i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Nowej Wsi.

W podróży powrotnej krótkie podsumowanie ostatnich trzech dni. Był to czas intensywny, ale bardzo ciekawie spędzony. Poznaliśmy wiele nowych miejsc i zabytków, o których wcześniej słyszeliśmy jedynie w mediach. O godzinie 22.00 szczęśliwie dotarliśmy przed szkołę i rozeszliśmy się do swoich domów.

To była jedna z tych wycieczek, których się nie zapomina.